לגדל מנהיגים משלכם: השפעת פיתוח מקצועי על שיפור בית ספרי – תמצית דוח

מאת פני קסטניולי, נייג'ל קוק
זמן קריאה: 4 דקות

מטרת המיזם הייתה לכונן ולפתח רשת של בתי ספר שישמשו דוגמה לפרקטיקה טובה של פיתוח סגל ומודל לחיקוי בבתי ספר אחרים.

מקור

Castagnoli, P., & Cook, N. (2004). Growing your own leaders: The impact of professional development on school improvement – Summary report. Nottingham, England: National College for School Leadership 2004

תרגום

אסף כהן

עריכה לשונית

רעיה כהן

עריכה מדעית

נעמי מנדל-לוי

הערות שוליים

  1. ​advanced skills teachers: מונח מקצועי המציין מורים אשר קיבלו הכרה חיצונית כבעלי פרקטיקות כיתתיות מעולות ומקבלים תגמול על שיתוף מורים אחרים בבית ספרם ובבתי ספר אחרים בניסיונם העשיר.

מקורות

  • Fullan, M (2001). Leading in a culture of change, San Francisco: Jossey Bass
  • Goleman, D (1998). Working with Emotional Intelligence, New York: Bantam Books
  • Collison, C. and Parcell, G. (2001). Learning to Fly, London: Capstone Publishing Ltd

סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

145

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

140

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

139

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

134