המתווים שלפניכם יסייעו לכם המנהלים והמנהלות לקיים שיח מקצועי עם בעלי תפקידים מרכזיים במנהיגות הביניים
הרעיון המוביל של השיח, מתבסס על מסקנות דוח המחקר לפיהם הגדרת התפקיד ותחומי הסמכות והאחריות של דרגי הביניים הבכירים לא מספיק ברורים ואין הסכמה אודות השאלה מה יחשב להצלחה בתפקיד ומהם מדדי ההצלחה. עוד עלה מן הדוח שמנהיגי הביניים עסוקים שעות רבות בפתרון בעיות "כאן ועכשיו" ופחות מתמקדים בקידום תהליכי למידה ובשיפור הישגי התלמידים בתחומים שונים.
אנו מזמינים אתכם מנהלים ומנהלות לנהל שיח עם מנהיגי הביניים הבכירים לאורך השנה כדי לפתח את התפיסה הניהולית שלהם באמצעות בירור מטרותיהם המקצועיות, הציפיות שלהם מעבודתם כמנהלים, על אחריותם לפיתוח המקצועי של המורים ועל הקשר שבין התפיסה הניהולית שלהם לבין מטרות בית הספר ומדדי ההצלחה שלו.
פעילות זו היא חלק ממאגר פיתוחים שעוסק בתפקיד המנהל/ת בהובלת מנהיגות הביניים בבית הספר. מומלץ להתבסס על עקרונות ניהול מצמיח כהכנה לקראת השיחה המשותפת.
מתווי השיח לשימושכם:
מקור
מכון אבני ראשה 2024
סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך
דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר