פריט זה פותח במקור עבור מדריכים אישיים למנהלי בתי ספר בראשית דרכם. עם זאת הוא עשוי לעניין גם מנהלים ומנחי מנהלים. פגישה ראשונה בין המדריכה למנהלת המודרכת לאחר שנת לימודים אחת וחופשת הקיץ: תחושתה של המדריכה היא שהבלבול, החששות ושאלת האמון מן השנה הראשונה להדרכה נשארו מאחור. המדריכה מתבדה. מתברר שהמציאות מורכבת יותר. האם נכון לצפות שהשנה השנייה להדרכה תהיה שונה מהראשונה? שיתאפשר בה איזון אחר בין צורכי המודרכת לסוגיות הניהוליות שהמדריכה רוצה להעלות? וכיצד צריכה המדריכה האישית לתמרן בין זהותה בתור מנהלת לזהותה בתור מדריכה?
נושאים במאמר
© כל הזכויות שמורות למכון אבני ראשה, ירושלים.
לצפיה במאמר המלא - "מנהלת-מדריכה: שאלה של זהות":
מקור
מכון אבני ראשה 2011
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך
דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר