אתיקה מקצועית היא תעודת הזיהוי המקצועית האידיאלית של גוף או של קבוצת אנשים העוסקים במקצוע מסוים. למונח “אתיקה מקצועית” שני היבטים – האחד נוגע להתנהגות מוסרית נאותה של איש המקצוע, והאחר נוגע להתנהגותו המקצועית הראויה. וזו המשמעות של שני ההיבטים הללו בתהליכי ההדרכה: ההיבט האחד נוגע לחובת ההגנה והשמירה על המודרך ולהימנעות מפגיעה בו, וההיבט האחר נוגע לשאלת המקצועיות, קרי – יכולת ההדרכה של המדריך. מסמך זה מתמקד בשני ההיבטים, ומטרתו לתרום לאיכותה המקצועית של ההדרכה, לקבוע קווים מנחים להדרכה אתית ולתרום בכך לחיזוק ולהפנמה של תפיסת התפקיד של המדריך האישי
נושאים במאמר
© כל הזכויות שמורות לאבני ראשה – המכון הישראלי למנהיגות בית ספרית, תשע"ד, 2014
להורדת המאמר המלא בנושא אתיקה מקצועית:
מקור
מכון אבני ראשה, 2014
עריכה לשונית
ורדה בן-יוסף
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך
דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר