המחבר מציג את גישת שלבי הקריירה וטוען כי יש להתאים בין הדרישות המופנות למנהלים ובין שלב הקריירה שבו הם נתונים. הוא מנתח את השלבים על בסיס ארבעה מודלים של מנהיגות: ניהולית, פדגוגית, משתפת ומוסרית, ודן בהשפעתם האפשרית על אימוץ סגנונות מנהיגות בקרב מנהלי בתי ספר.
נושאים במאמר
מגיב על תפיסת תפקיד המנהל; מנתח סגנונות מנהיגות אחדים; מנתח את תהליך ההתפתחות המקצועי של המנהל; מציג תאוריות בבהירות
להורדת המאמר המלא בנושא "שלב הקריירה של המנהל - אלמנט חשוב בהבנה של התפתחות המנהיגות החינוכית":
מקור
שבילי מחקר, 15: 58-65 2008
סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך
דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר