תיעוד המושב: משחקי משמעות

זמן קריאה: 16 שניות

הדוקטור הציג תפיסה חינוכית שלפיה יש להפוך את בית הספר למרחב משמעות; הפרופסור – מנוסה ומפוכח – הסתייג ואמר שמרחב משמעות הוא רעיון יפה אך לא ישים; הדוקטור התעקש ואמר שהרעיון ישים וכי יש לאפשר למנהלים ומורים "לשחק במשמעות"; הפרופסור אמר שבית הספר קובע את כללי המשחק; הדוקטור – צעיר ואופטימי – שאל (בעקבות קאמי): האם אנו יכולים לדמיין מנהלים ומורים מאושרים, כלומר – חווים משמעות? הפרופסור השיב... והכול התקיים ברוח טובה ובשיתוף הקהל. תיעוד המושב בסובב למידה, הכנס הארצי הרביעי למנהלי בתי ספר

מקור

מקור:הרפז, י' ואזולאי, ש' (23 בנובמבר, 2016). תיעוד המושב: משחקי משמעות. סובב למידה - הכנס הארצי הרביעי למנהלי בתי ספר ולמפקחים [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה.

סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

261

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

246