תיעוד המושב: סערה רגשית והדיקטטורה של המיידי – כיצד להיחלץ מן המצר?

זמן קריאה: 10 שניות

האם אתם מכירים מצב שבו עניינים בוערים מעוררים סערה רגשית המונעת חשיבה שקולה? בוודאי. כיצד מנהלים חשיבה מאוזנת – עמוקה ורחבה – חרף הבּעֵרות והסערות המתרחשות בביה"ס? הפסיכואנליטיקאי מתי בן צור הציג מבט טיפולי נוקב על ההתרחשות הרגשית-ניהולית הנפוצה הזאת. תיעוד המושב בסובב למידה, הכנס הארצי הרביעי למנהלי בתי ספר

מקור

מקור:בן צור, מ' (23 בנובמבר 2016). תיעוד המושב: סערה רגשית והדיקטטורה של המיידי: כיצד להיחלץ מן המצר? סובב למידה - הכנס הארצי הרביעי למנהלי בתי ספר ולמפקחים [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה.

סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

261

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

246