למידה חברתית-רגשית של מבוגרים: פיתוח יכולות חברתיות-רגשיות בקרב צוות בית הספר

מאת The Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL)
זמן קריאה: 2 דקות

כדי לקדם את היכולות החברתיות-רגשיות של התלמידים, חשוב שבתי הספר יטפחו בו בזמן סביבת צוות תומכת המקדמת את היכולות החברתיות-רגשיות של המבוגרים.

מקור

CASEL 2019

תרגום

גילי לייבושור

עריכה לשונית

ורדה בן יוסף

עריכה מדעית

גילי לייבושור

The following tool was independently translated by Avney Rosha. The original source by Collaborative Academic Social and Emotional Learning (CASEL) is available at www.casel.org

מקור

CASEL (2019). The CASEL guide to schoolwide social and emotional learning. Retrieved from https://schoolguide.casel.org/

מקורות

  • ​Gallup (2014). Five ways to improve employee engagement now. Retrieved from http://businessjournal. gallup.com/content/166667/five-ways-improveemployee-engagement.aspx
  • Greenberg, M. T., Brown, J. L., & Abenavoli, R. M. (2016). Teacher stress and health. Effects on teachers, students, and schools. Edna Bennett Pierce Prevention Research Center, Pennsylvania State University and Robert Wood Johnson Foundation.
  • Jones, S. M., Bouffard, S. M., & Weissbound, R. (2013). Educators' social and emotional skills vital to learning. Phi Delta Kappan, 92, 62-65.
  • Allensworth, E. M., & Hart, H. (2018). How do principals influence student achievement? Chicago, IL: University of Chicago Consortium on School Research.Retrieved from: https://consortium.uchicago.edu/publications/how-do-principals-influence-student-achievement. Patti, J., & Tobin, J. (2003). Smart school leaders: Leading with emotional intelligence. Kendall/Hunt Pub.

  • Jennings, P.A., & Greenberg, M. T. (2009). The prosocial classroom: Teacher social and emotional competence in relation to student and classroom outcomes. Review of Educational Research, 79, 491-525.
  • Schonert-Reichl, K. A., Kitil, M. J., & Hanson-Peterson, J. (2017). To reach the students, teach the teachers: A national scan of teacher preparation and social and emotional learning. Vancouver, B.C.: University of British Columbia.
  • Patti, J., & Tobin, J. (2003). Smart school leaders: Leading with emotional intelligence. Kendall/Hunt Pub..

סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

מאת: מאיה בוזו, גל פישר

ההוראה שבויה בדפוס דיבור המכונה ימ"מ — המורה יוזם, התלמידים מגיבים, המורה מעריך. דפוס הדיבור הזה מיועד לחלץ את "התשובה הנכונה" מהתלמידים ולחזק את שליטתו של המורה בכיתה; הוא מונע מהתלמידים את היכולת לחשוב בכוחות עצמם. דפוס זה צומח אמנם מן המבנה של בית הספר, אך אפשר להיחלץ ממנו ולהנהיג בכיתות דפוס דיבור חינוכי יותר.

266

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

260

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

246