שינוי ארגוני הוא תהליך מתמשך שמטרתו להתאים את הארגון לסביבה שבה הוא פועל. הארגון חייב להיות באינטראקציה עם הסביבה ולקבל ממנה לגיטימציה. ככל שהשינוי גדול יותר והשפעתו על תרבות הארגון גבוהה יותר, כך ההתנגדות רבה יותר והסיכוי להצליח פוחת. ככל שרמת אי הנוחות מהשינוי גדולה- כך הוא יותר קשה ליישום. מנהלים חייבים לחשוב איך יוצרים ארגונים שהם יותר זיקיות, שמשנים את פניהם בהתאם למצב בו הם נמצאים, פנימה אל תוך הארגון והחוצה, אל מול השוק והסביבה המשתנה. בתהליך שינוי יש להציב מטרות ריאליות, מטרות התנהגותיות ברורות בתהליך השינוי. ככל שהגדרת המטרה יותר קונקרטית- הסיכוי להצליח הוא יותר גדול. וכמובן, בתהליך שינוי חייבים לבנות אבני דרך של בקרה: לאן הגענו עד עכשיו, מה השגנו, במה נכשלנו?
מקור
קורן, י' (דצמבר 2014). "בהצלחה לשם שינוי: סיכום סדנץ האומן בהנחיית יוסי קורן, יועץ ארגוני בכיר" (סרטון וידאו). ירושלים: מכון אבני ראשה
סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך
דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר