מטרת הפעילות: לחדד ולדייק את התפיסות והפרקטיקות של צוות ההנהלה בנוגע לתפקידה והפעלתה של מנהיגות הביניים בבית הספר
נושאים במאמר
אודות הפעילות
בחרנו לעשות זאת באמצעות שש קטגוריות (המופיעות בלוח הפעילות). הקטגוריות נבחרו על סמך מה שלמדנו במשותף עם קבוצת מנהלים ומנהלות של בתי ספר שש שנתיים:
- צוות מנצח – יצירת הזדמנות לחיזוק היחסים הבין אישיים בין חברי צוות ההנהלה. לעודד שיח על חוזקות, על חששות ועל שאיפות ולבנות אמון בין חברי הצוות.
- כאן עובדים/ות – חשיפת המאפיינים של שגרות העבודה בצוות ההנהלה, שמקדמים או מעכבים את יעילות העבודה של הצוות.
- כאן לומדים/ות – חשיבה משותפת על דרכי הלמידה, ההתפתחות והצמיחה שלנו כצוות.
- הגענו ליעד – לבחון יחד כיצד עבודת צוות ההנהלה מקדמת את מטרות בית הספר.
- נקודת תצפית – התבוננות על התפיסה הניהולית שלנו ועל הפעולות הניהוליות.
- הידעת? מנהיגי ביניים מספרים ש… – הזמנה להתייחס לציטוטים נבחרים מדבריהם של מנהיגי ביניים מנוסים (שמופיעים בדוח "המנהל ודרגי הביניים בבית הספר השש-שנתי").
פעילות זו היא חלק ממאגר פיתוחים שעוסק בתפקיד המנהל/ת בהובלת מנהיגות הביניים בבית הספר.
קבצי הפעילות לשימושכם:
מקור
מכון אבני ראשה 2024
סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך
דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר