כיצד לקיים שיח מקצועי אמפתי עם צוות בית הספר? כללי עשו ואל תעשו למנהלים ולמנהלות
בימים אלה כולנו זקוקים למרחבים בטוחים שבהם ניתן לקיים שיח אודות האתגרים המקצועיים באופן אמפתי שמספק מענה רגשי לקשיים המתמשכים אותם אנחנו חווים.
כמנהלות וכמנהלים התפקיד מחייב אותנו להביע דאגה לכלל אנשי הצוות, גם כאשר זה קשה לנו מבחינה רגשית. ניהול הרגשות, שהוא תמיד אתגר בתפקיד הניהולי, עולה כעת מדרגה – נדרשת התבוננות עצמית כנה והפרדה בין העצמי שבבית, לזה שבתפקיד.
הכלי שלפניכם נועד לסייע לכם, כמנהלים וכמנהלות, לקדם שיח מקצועי אמפתי בתוך צוות בית הספר גם בזמן המשבר הנוכחי, שבו האמפתיה נדירה יותר וקשה להשגה. הכלי מציג רקע קצר אודות אמפתיה, חשיבותה והקושי לבטא אותה בימים אלה והוא כולל כללי עשה ואל תעשה בבואנו לנהל שיח מקצועי אמפתי.
להורדת הכלי:
מקור
מכון אבני ראשה 2023
סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך
דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר