מדי שנה בשנה משתלבים כ-8,000 מורים חדשים במערכת החינוך הישראלית. רבים מהם חשים בודדים, חווים תסכול ומתקשים להתמודד בהצלחה עם משימות מקצועיות הנדרשות מהם בכיתה ובביה"ס. התוצאה: כ-14% מהמורים החדשים נושרים בסוף שנת ההוראה הראשונה, וכ-28% בתום חמש שנים. כיצד אפשר לתמוך בלמידה מקצועית אפקטיבית של מורים מתחילים בתוך ביה"ס? רב-שיח של אנשי חינוך ממשרד החינוך, מן האקדמיה ומן השדה יתמודד עם שאלה זו. תיעוד המושב בסובב למידה, הכנס הארצי הרביעי למנהלי בתי ספר
מקור
מקור:טלמור דוד, ג', קאפור, מ', זילברשטרום, ש', עמיחי, ש' ואגבריה עפיפי, ד' (23 בנובמבר 2016). תיעוד המושב: מורים חדשים לומדים בית הספר. סובב למידה - הכנס הארצי הרביעי למנהלי בתי ספר ולמפקחים [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה.
סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך
דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר