תיעוד המושב: להאיץ למידה

זמן קריאה: 12 שניות

המאה העשרים ואחת מאתגרת מנהיגים בכל התחומים – גם בחינוך. עליהם ללמוד ולהתפתח כל הזמן כדי לקדם את הארגון שהם עומדים בראשו. לשם כך יש לייצר עבורם פלטפורמות למידה שבעזרתן יוכלו להתבונן בארגון פנימה ובמערכות הסובבות אותו וללמוד אותם ומהם. רב-שיח של מומחים לארגונים ידון בדרכים לקדם למידה של מנהיגי ארגונים, בכללם מנהל ביה"ס. תיעוד המושב בסובב למידה, הכנס הארצי הרביעי למנהלי בתי ספר

מקור

מקור:הלר, י', קינג יאיר, צ', ברג, ד', פלדי, א' וקמינסקי, א' (23 בנובמבר, 2016). תיעוד המושב: להאיץ למידה. סובב למידה - הכנס הארצי הרביעי למנהלי בתי ספר ולמפקחים [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה.

סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

158

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

154

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

152

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

146