תיעוד המושב: הכל בראש – על מוח, למידה ותפיסת מציאות

זמן קריאה: 14 שניות

כיצד רואה המוח את המציאות? מהי מציאות אישית-פנימית? כיצד מתבצעים חישובים שמייצרים מציאות פנימית ותקשורת בין המוח לאברי הגוף ולעולם החיצון? האם אפשר לרפא את המוח? פרופ' אילון ועדיה דן בהשלכות העתידיות של פיתוחים בתחום המוח והמחשוב. פרופ' שאול הוכשטיין שוחח על המוח, הראייה, הלמידה וההכרה. מהי חלוקת התפקידים בין אזורי המוח, כיצד לומדים להסיק דבר מתוך דבר? ומהו תפקיד ההכרה? תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר.

מקור

ועדיה, א', הוכשטיין, ש' (6 נובמבר 2012). הכל בראש - על מוח, למידה ותפיסת מציאות. מהפכות של יום יום - הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה.

סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

158

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

154

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

152

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

146