להיות או לא להיות

מאת צוות פיתוח, מכון אבני ראשה
זמן קריאה: 17 שניות

פריט זה פותח במקור עבור מדריכים אישיים למנהלי בתי ספר בראשית דרכם. עם זאת הוא עשוי לעניין גם מנהלים ומנחי מנהלים. הודעה טלפונית על מקרה חירום בבית הספר מעלה אצל המדריך האישי את הדילמה: האם עליו להגיע לבית הספר ולהיות ברגעים אלו עם המנהלת שהוא מדריך? מתעורר בו החשש שבואו ייראה כפלישה או כהבעת חוסר אמון ביכולתה של המנהלת לנהל את המשבר. לאיזה סוג תמיכה היא זקוקה עכשיו? ובכלל, האם יש קריטריונים מוכנים מראש להחלטה שכזו?

לצפיה במאמר המלא - "להיות או לא להיות":

מקור

מכון אבני ראשה 2010

סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

265

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

258

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250