אדריכלים של משמעות
משבר מערער את המבנים היציבים והמוכרים אשר מקנים סדר ופשר לחיינו. הוא מטלטל את המטרות והתכניות שלנו לעתיד, מציף שאלות מהותיות באשר לאופן שבו אנחנו מנהלים את חיינו ומאתגר את תחושת הרצף שלנו. מנגד, היכולת שלנו לשמר את תחושת המשמעות בונה חוסן ומסייעת לנו לצלוח משברים ולהתמודד עמם היטב.
כאשר יש לנו תחושה שאירועי חיינו משתלבים לכדי שלם קוהרנטי ומתמשך, כשברורה לנו התכלית למעשינו וכאשר אנו חשים שקיומנו בעל ערך וחשיבות – אנו חווים משמעות.
תחושת משמעות לא נוצרת מאליה, היא מצריכה מצדכם מאמץ מודע ואקטיבי לערוך חיבור בין מי שאתם כבני אדם לבין מה שאתם נדרשים לעשות במסגרת תפקידכם כמנהלי בית הספר; היא מצריכה לעצור ולספר סיפור קוהרנטי המאגד את אוסף הפעולות הניהוליות שעשיתם במשבר הקורונה לכדי מהלך שמבטא אתכם; היא מצריכה כל אחד ואחת מכם לענות על שאלות כגון: מה הערך המוסף שלי כמנהל בתקופה הזאת? מה נשאר בהיר וברור לי גם כשהנסיבות ממשיכות להשתנות מסביב?
מנהלי בתי הספר יכולים לייצב עבור עצמם ועבור צוותם את המבנים שהתערערו כאשר הם מתפקדים כאדריכלים של משמעות – כמי שמבנים ראשית עבור עצמם, ולאחר מכן עבור הצוות והארגון שהם מנהיגים, תחושת משמעות.
מהלך לבניית תערוכה אישית: משמיעים משמעות
לפניכם מהלך לבניית תערוכה אישית של תמונות ודימויים המתחברים יחדיו לסיפור של ניהול בית הספר בתקופה של משבר.
התערוכה תסייע למנהלים להתבונן במהלך הרציף של הדברים, לצקת לתוכו משמעות, לדייק לאן מתקדמים בהמשך, ולזהות את הערך המוסף הייחודי שלי כמנהל.ת בתקופה זו. מהלכים אלו חשובים לשם בניית חוסן ניהולי.
למהלך זה מצורף שקף ליצירת התערוכה האישית של כל משתתף.