תיעוד המושב: תפיסת המציאות בראי הקולנוע בן זמננו

זמן קריאה: 21 שניות

המציאות מתקיימת במקום אחד: במערכות המנטליות שלנו, אך לא נולדנו עם מערכות אלה. החינוך הוא שעיצב אותן, והוא שמאפשר לבנותן מחדש. במאה ה-20 חל משבר ברוב המתודולוגיות – במדע, בפילוסופיה, בפסיכולוגיה ועוד. אנו נושמים את המשבר מבלי להיות מודעים לו. בהרצאה הוצעה מפה בסיסית של מהפכות אלה, ונבחנה השפעתן הדרמטית על החינוך בהווה ועל האפשרויות הפתוחות לפניו בעתיד. כל אלה – באמצעות שפת הקולנוע, שפה שהיא ראי לתרבות שכילתה כמעט כליל את מושג ה"אינדיווידואל", על-ידי תקשורת המונים פתיינית, מנטליות רייטינג ירודה ועוד מנגנוני הרס המאיימים על עצם שרידותו של מושג האדם המוכר לנו. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

מקור

אונגר, ה' (6 נובמבר 2012). תפיסת המציאות בראי הקולנוע בן זמננו. מהפכות של יום יום - הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה.

סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

157

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

152

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

151

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

146