להצמיח אנשים אחרים זאת לא תמיד משימה פשוטה. אנחנו מזמינים אתכם לעלות על ההר - לטפס אתגרי הצמחה.
נושאים במאמר
להצמיח אנשים אחרים זאת לא תמיד משימה פשוטה. אתגר ניהולי זה מפגיש אותנו עם מורכבויות שלנו, מצריך להתבונן פנימה ולראות איך הפעולות המצמיחות קשורות ונובעות מתפיסות העולם שלנו, ומהתנאים המצמיחים שלנו עצמנו. אנחנו מזמינים אתכם ואתכן לעלות על ההר – לטפס אתגרי הצמחה. שימו לב ככל שעולים גבוה יותר על ההר "האוויר" נהיה דליל יותר והטיפוס בהתאמה מאתגר יותר. יתכן כי תמצאו את זה יעיל להיוועץ עם צוות הניהול שלכם בחלק מהאתגרים, בעמיתים ועמיתות או באנשי ונשות מקצוע שמלווים אתכם ומייעצים לכם לאורך הדרך הניהולית.
להורדה:
מקור
מכון אבני ראשה, 2020
עריכה מדעית
גילי לייבושור
סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך
דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר