חינוך, הוראה ולמידה

מה מנהלים צריכים לדעת על הוראה ולמידה?

3 פריטים בסוגיה

מנהל בית ספר זקוק לבסיס ידע פדגוגי שיאפשר לו לקיים תצפיות מושכלות בשיעורים, לתת משוב מקצועי למורים, להנהיג בבית הספר קהילה מקצועית לומדת ולקדם למידה איכותית והישגים גבוהים בקרב התלמידים. הכלים מספקים ידע אודות פרקטיקות הוראה מיטביות בכיתה.

הפיתוחים שלפניכם נועדו "להפיח חיים" במושג מנהיגות פדגוגית, על ידי הצגת בסיס ידע ראשוני, עדכני ומבוסס-מחקר, אודות מספר פרקטיקות הוראה מיטביות בכיתה. מנהל בית ספר זקוק לבסיס ידע פדגוגי, שיאפשר לו: לקיים תצפיות מושכלות בשיעורים ולתת משוב מקצועי למורים; להנהיג בבית הספר קהילה מקצועית לומדת הממוקדת בלמידה והוראה ובקשר ביניהן; להשתתף בדיוני מורים על הוראה ולמידה; לקבל החלטות המבוססות על ידע פדגוגי; לפתח יכולת ומסוגלות בקרב צוות המורים; ליצור שפה פדגוגית קוהרנטית ומשותפת; ולקדם למידה איכותית והישגים גבוהים בקרב התלמידים. כל אלה דורשים תשתית מוצקה של ידע מקצועי אודות הוראה ולמידה. כאן תמצאו תשתית ראשונית שכזו, של פרקטיקות הוראה שהוכחו במחקר החינוכי כמקדמות הישגי תלמידים. תשתית הידע תיבנה ותוצג לפניכם בהדרגה ובאופן מצטבר.

כלי שימושי

משוב בשיח הכיתה

מאת: מאיה בוזו-שוורץ

המשוב הניתן לתלמיד על עבודתו ולמידתו הוא המשתנה בעל ההשפעה הרבה ביותר על הישגיו. כיצד נותנים משוב המקדם למידה?

מאת: מאיה בוזו-שוורץ

שאילת שאלות היא אחת מפרקטיקות ההוראה הנפוצות. אך לא כל שאלה מקדמת את הלמידה, את החשיבה ואת ההבנה של התלמידים.

מאת: מאיה בוזו-שוורץ

השינוי המבני מכיתה לקבוצות קטנות אינו ערובה לקיומה של למידה שיתופית. כיצד מקדמים את השיח המתנהל בקבוצה למטרת שיפור איכות הלמידה?

3 מתוך 3 פריטים