גפ"ן – המדריך למסע האסטרטגי ליישום מיטבי של גמישות פדגוגית ניהולית

מאת מכון אבני ראשה
דקה אחת

הגמישות הפדגוגית הניהולית (גפ"ן) מביאה עמה הזדמנויות חדשות שיאפשרו למנהלי ומנהלות בתי הספר להוביל ולהנהיג את בית הספר להצלחה חינוכית ולימודית באופן מושכל, נטוע בהקשר ומותאם לצרכי התלמידים, הקהילה והצוות החינוכי. מדריך זה ילווה אתכם במסע ויסייע לכם לקבל החלטות מושכלות תוך שמירה על התפיסות והערכים החינוכיים בהם אתם מחזיקים.

סרטון הכרות עם המדריך למסע האסטרטגי לעבודה עם גפ"ן

לשימושכם המדריך למסע האסטרטגי ליישום מיטבי של גפ"ן

לחצו על התמונה או העתיקו את הקישור שלאחריה

 

קישור למדריך:

https://avneyrosha.org.il/resourcecenter/_layouts/15/gefen/Gefen-guide.html

הקלטת מפגש מקוון: הכרות עם המדריך למסע אסטרטגי באמצעות הגפ"ן

רוצים לדעת היכן להתחיל? לשימושכם הקלטת מפגש מקוון להכרות עם הכלי והדגמת השימוש עם המצפן ומפת המתחים.

מתווים וסדנאות להורדה:

להכרות עם הערכה המלאה, יש להיכנס למדריך. בנוסף, עומדים לרשותכם מתווים לעבודה וסדנאות יישומיות, המבוססים על המדריך.

מקור

מכון אבני ראשה 2022

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

מאת: מאיה בוזו, גל פישר

ההוראה שבויה בדפוס דיבור המכונה ימ"מ — המורה יוזם, התלמידים מגיבים, המורה מעריך. דפוס הדיבור הזה מיועד לחלץ את "התשובה הנכונה" מהתלמידים ולחזק את שליטתו של המורה בכיתה; הוא מונע מהתלמידים את היכולת לחשוב בכוחות עצמם. דפוס זה צומח אמנם מן המבנה של בית הספר, אך אפשר להיחלץ ממנו ולהנהיג בכיתות דפוס דיבור חינוכי יותר.

246

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

240

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

234

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

230

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

226