קהילות עשייה: מבוא קצר

מאת אטיין וונגר
זמן קריאה: 6 דקות

המאמר דן במושג "קהילת עשייה" כנקודת מבט שימושית לבחינה של ידיעה ולמידה. המאמר מברר מהן קהילות עשייה ומסביר מדוע חוקרים ואנשי מקצוע בהקשרים מגוונים מוצאים בקהילות עשייה גישה שימושית לידיעה וללמידה.

מקור

Wenger, E. (2006). Communities of practice: A brief introduction. Retrieved from http://www.ewenger.com/theory/index.htm 2006

תרגום

נדב סגל

עריכה לשונית

גלית שמאע

עריכה מדעית

נעמי מנדל-לוי

מקורות

על יישומה של גישה מבוססת קהילה לידע בארגונים

  • Wenger, E., 2004. “Knowledge Management is a Donut: Shaping your Knowledge Strategy with Communities of Practice”, Ivey Business Journal January.
  • Wenger, E., R. McDermott, and W. Snyder, 2002. Cultivating Communities of Practice: A Guide to Managing Knowledge,  Harvard Business School Press.
  • Wenger, E., and W. Snyder, 2000. “Communities of Practice: the Organizational Frontier”, Harvard Business Review January-February: 139–145.

בנושאי טכנולוגיה 

  • Etienne Wenger, Nancy White, and John D. Smith (2009). Digital Habitats: stewarding
  • technology for communities. CPsquare Publishing.

לסקירה מעמיקה על אודות תאוריית הלמידה

  • Wenger, E., 1998. Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity, Cambridge University Press.

על החזון באשר לכיוון שאליו צועדת תאוריית הלמידה

סוגיות ונושאים נוספים אשר עשויים לעניין אותך

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

230

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

224

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

220

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

216