קהילה ורשתות
מערכת יחסים טובה בין הורים לבית הספר אינה פשוט צומחת. כיצד עוברים ממילים למעשים? הערך הטמון ביצירת מערכת יחסים חיובית בין מוסדות החינוך למשפחות מתועד היטב בספרות - מערכת יחסים איתנה וטובה בין הבית לבית הספר תורמת תרומה משמעותית לרווחה הרגשית של הילדים ולהצלחתם בלימודים. במקום בו שוררים אמון ויחסים של כבוד הדדי בין הבית לבין צוות בית הספר יש סיכוי רב יותר שההשפעה על הצלחת הילדים תהיה גדולה יותר וארוכת טווח. אך גם אם קיימת הסכמה על החשיבות של היחסים הללו ואפילו כאשר קיימים הרצון והנכונות להעמיק את הקשרים בין הבית לבית הספר ולהיפך, נדמה שבמעבר ממילים למעשים העניינים לא פעם מורכבים. מערכת יחסים טובה בין הורים לבית ספר אינה פשוט צומחת. היא צורכת, משני הצדדים, משאבי זמן, פתיחות ויכולת הכלה, גמישות ומחשבה יצירתית. זוהי מערכת יחסים שטומנת בחובה פוטנציאל עצום לצמיחה אך גם להתנגשות בין ערכים, היעדר הסכמה על סדרי עדיפויות וחוסר בהירות לגבי גבולות. החוברת "שותפים: על יחסי הורים – בית ספר" מוקדשת לבחינה של מערכת היחסים הזו מן ההיבט התיאורטי ומן ההיבט המעשי.
יחסי הורים – בית ספר הם חלק בלתי נפרד מחיי בית הספר, והם קשורים לתהליכים המרכזיים המתרחשים בו. מתוקף תפקידו של המנהל, מוטלת עליו האחריות לעצב את מדיניות בית הספר ואת הקשר שלו עם הקהילה, וכן לקבוע את כללי הדיאלוג ואת גבולותיו מתוך הקשבה לצורכי הצוות, התלמידים וההורים. הבנת התפתחות היחסים בין הורים לבתי הספר עשויה לסייע למנהלים בהובלת קשר זה כדי לחזק את כוחו של בית הספר.
השותפות של הורים במוסדות הלימוד של ילדיהם היא כר פורה למתח וקונפליקטים. השותפות הברוכה שנוצרה בבית הספר "סאלד", בין צוות בית הספר להורים, היא תוצר של התמודדות מתמדת עם האתגר הזה, הכרה בקשיים ובמוקשים שהשותפות הזאת עשויה לזמן ואמונה גדולה בחזון השותפות ובתרומה הגדולה שיש בה לתלמידים בפרט ולכל באי בית הספר בכלל – המורים, ההורים והקהילה.
החברה הבדואית בנגב היא אחת החברות המוחלשות בישראל. התוכנית לקידום מצוינות במדעים נוסדה כדי להגדיל את מספרם של הצעירים הבדואים בנגב הניגשים לבחינות הבגרות ברמת חמש יחידות לימוד במקצועות מתמטיקה, פיזיקה, כימיה ואנגלית. אחת ממטרות התוכנית היא להגביר את מודעות ההורים לתוכנית ולהגביר את מעורבותם בחינוך של ילדיהם.
3 מתוך 3 פריטים