תהליך יצירה של ייחוד בית ספרי הוא ארוך ומצריך משאבים מרובים. זה אינו תהליך של שיווק ומיתוג, קצר טווח וממוקד, אלא תהליך מתמשך ועמוק. ייחוד בית ספרי נעוץ בדמותו של המנהל - הוא המוביל את תהליך הייחוד והוא הצובע אותו בצבעים המיוחדים לו. מנהל שאינו מחזיק ב'אני מאמין' יציב וברור, בהבנה ברורה של אותו גורם המייחד אותו, המניע אותו, המעורר בו תשוקה ויצירתיות, לא יוכל להניע תהליך של ייחוד בבית ספרו. מה מיוחד בייחוד בית ספרי: סיכום הרצאה מסדנת אומן (סרטון וידאו).
מקור
מקור:טוב, ה' (פברואר, 2014). ירושלים: מכון אבני ראשה
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך
דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר
הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר