קהילות מורים בשירות למידת תלמידים – גב' שבי גוברין, מנהלת מכון אבניים

זמן קריאה: 15 שניות

שבי גוברין מציעה עקרונות ופרקטיקה לטיפוח תרבות מקצועית התומכת בלמידת מורים במקום העבודה. הנחת היסוד שלה היא שיש ליצור במסגרת בית הספר מרחב משותף ובטוח למורים שבו תהיה הפרקטיקה שלהם שקופה ופתוחה לדיון. תרבות מקצועית זו נשענת על שני צירים: (א) יצירת אמנה פדגוגית בית ספרית – בסיס לשפה משותפת שלאורה מעודדים מורים למצוא פרקטיקות הוראה מתאימות להם ולבחון אותן, (ב) בחירת תלמידים שבהם תתמקד ההתבוננות והלמידה במשך שנה. במסגרת הסרטון מובאות דוגמאות ליישום התהליך

מקור

גוברין, ש' (אפריל, 2011). קהילות מורים בשירות תלמידים [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

260

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

246