מנהיגות מערכתית במערכת החינוך באנגליה – פרופ' ג'ף סאות'וורת, המשנה היוצא למנכ"ל, המכללה הלאומית למנהיגות בית ספרית, אנגליה

זמן קריאה: 12 שניות

במסגרת תכנית המנהיגות המערכתית שהפעיל מכון אבני ראשה התקיים בינואר 2011 סמינר למנהלים מערכתיים בהשתתפות פרופ' ג'ף סאות'וורת' והמנהלים המערכתיים אנני מגיל וג'ון גרוב. בסמינר עסקו בתכנים הבאים: המנהיגות המערכתית באנגליה – התהוותה, אופני פעולתה, הצלחותיה והקשיים שעמם מתמודדים מנהלים מערכתיים. שיפור בית ספרי – תנאים עקרונות ופעולות להובלת תהליכי שיפור וליצירת בית ספר מצליח, תוך מיקוד בשיפור ההוראה, הלמידה והישגי התלמידים.

מקור

סאות'וורת, ג' (ינואר, 2011). מנהיגות מערכתית במערכת החינוך באנגליה [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה.

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

261

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

246