[חזרה לשער הכניסה בנושא מפקח ומנהליו]
בתהליך התכנון חשוב להכיר את תהליכי הלמידה המתקיימים אצל מבוגרים באופן כללי ובאופן ספציפי את מאפייני הלומדים בקבוצת המנהלים והמנהלות שלכם. לצד זה חשוב לזהות את מטרות הלמידה בתחומי הידע המיומנויות והערכים, לצורך כך מצורפים לדף זה מספר כלים שיוכלו לשרת אתכם בתהליכי התכנון:
- מפת חשיבה לפיתוח תהליכי למידת מבוגרים: מפה זו נועדה לפיתוח של תהליכי למידת מבוגרים. היא בנויה כסדרת שאלות, אשר כדאי לקחת בחשבון בתהליך התכנון והבנייה של תהליכים אלו.
השאלות נועדו לעורר חשיבה ולעודד בחירה מושכלת – כמובן שאין הכרח לכלול את כל האלמנטים והשיטות, בכל תהליך שמפתחים.
- מיפוי שותפים: הכלי המצורף יכוון אתכם למיפוי שותפים מגוונים מסוגים שונים, לקיום שיח איתם וליצירת סדירויות כבסיס להמשך;
- הצבת מטרות: כלי על בסיס מודל SMART, המגדיר מאפיינים לקביעה מוצלחת של מטרות, ומציע שאלות מכוונות בתהליך.
- משימה: כלי מנחה לעיצוב משימת סיכום תהליך, הכולל עקרונות ראויים לצד הצעות לסוגים שונים של משימות.
לאורך כל הצעדים אשר בשלב השני המוצג להלן, יהיה נכון להחזיק בראש את נושא ההערכה, להתחיל לחשוב אילו כלי הערכה יוכלו לתמוך בהערכה כוללת ומה משמעותם לתהליך התכנון.
בשלבים הבאים תוצג העמקה בנושא ההערכה.