ניהול מצמיח, שלומות ושגשוג הצוותים החינוכיים
שלומותם של צוותי החינוך – מנהלות/ים, עובדי/ות הוראה ואנשי הסיוע במוסדות החינוך – היא אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על הצלחת מוסדות החינוך. שלומות (Well-being) מוגדרת כמצב של רווחה פיזית, נפשית, רגשית, קוגניטיבית וחברתית. מחקרים מצביעים על כך ששלומות גבוהה קשורה באופן ישיר לשביעות הרצון בעבודה, חיזוק תחושת המשמעות, השייכות והמוטיבציה של המורים, ושיפור האקלים הבית-ספרי ואיכות הלמידה. ארגונים מובילים כמו WHO ו-OECD מדגישים את החשיבות של שלומות כגורם מרכזי בקידום מערכות חינוך איכותיות, נושא שהתווסף ליעדי משרד החינוך בישראל בשנה"ל תשפ"ד.
השקעה בשלומות צוותי החינוך היא לא רק חובה מוסרית אלא גם אסטרטגיה לשיפור תפקוד המערכת כולה. מערכת חינוך הממוקדת באנשי החינוך המניעים אותה וממוקדת בשגשוגם, נדרשת לספק לאנשי הצוות תנאי עבודה נאותים, תמיכה מקצועית, אקלים ארגוני חיובי וניהול מצמיח. מנהלות ומנהלי מוסדות החינוך ממלאים תפקיד קריטי בקידום שלומות צוות ההוראה, על ידי יצירת תרבות ארגונית תומכת, והשפעה ישירה של גישתם הניהולית. ניהול מצמיח מאפשר לאנשי החינוך לפעול מתוך תחושת משמעות ושליחות, ומקנה להם כלים להתמודדות עם אתגרי העבודה והחיים.
העיסוק בשלומות צוותי החינוך, הוא עיסוק בליבת העשייה החינוכית, תרבות הניהול ותרבות הארגון. שלומות צוותי החינוך יכולה להשתפר באמצעות מהלכים ארגוניים מיידיים לצד תהליכים ארוכי טווח של בניית תרבות ארגונית מעצימה, גיבוי ותמיכה מקצועית, ומתן אופק לצמיחה והתפתחות.
מנהלים שלומות, פאנל למנהלים למנהלות וקבוצות העמקה באתגרי ההון האנושי בבית הספר
ובינר פתוח למנהלות ולמנהלי בתי ספר, מפקחות ומפקחים, להעמקה בדרכי פעולה שונות לקידום שלומות הצוותים החינוכיים בבתי הספר. בוובינר יציגו 8 מנהלות אתגרי הון אנושי שונים ונסיונות להתמודד עמם בבית הספר. המשתתפים יצטרפו לשני דיוני העמקה בחדרים לבחירתם.
זהו מפגש פתיחה של קהילת הידע באבני ראשה לניהול מצמיח, שלומות ושגשוג צוותים חינוכיים. ניתן להרשם למפגש או לקבלת עדכונים וחומרים נוספים.