תחום זה עוסק ביצירת עתודה של מנהלי בתי ספר כמנהיגים ממוקדי חינוך, הוראה ולמידה ובהכשרה לניהול. התחום פועל בשני ערוצים מרכזיים:
תחום המנהלים עוסק בתהליכי התפתחות ולמידה של מנהלים מכהנים לאורך כל שלבי הקריירה, מהכניסה לתפקיד ועד לסיום תפקידם. תהליכי התפתחות מקצועית מסייעים בידי המנהל ללמוד, להתעדכן, לשפר את תפקודו, להתחדש ולהתמודד עם השחיקה בתפקיד.
תהליכים אלו מתקיימים בקבוצות עמיתים מתוך מטרה לחלוק בניסיון ובידע המצטברים וליצור קהילה מקצועית לומדת.
מנהלים בראשית דרכם זוכים לליווי והנחיה על מנת לסייע להם להתמודד עם אתגרי הלמידה וההתמקמות בתפקידם החדש, במסגרת קבוצת עמיתים, לצד הדרכה אישית הניתנת על ידי מנהלים ותיקים.
מנהלים בעלי ותק רב יותר בניהול מוזמנים להשתתף בתהליכים שונים להתפתחות ולמידה המותאמים לאתגרי הניהול לאורך כל שנות הקריירה. תהליכים אלה מתקיימים במסגרות מגוונות, מחוזיות וארציות.
תחום המפקחים במכון שואף לקידום קהילת המפקחים הכוללים ומיצובה כמנהיגות פדגוגית מובילה, מחוללת השפעה, הפועלת לסייע למנהלי בתי ספר ומוסדות החינוך ולתמוך בהם, בדרך למימוש ייעודם, באמצעות תהליכי התפתחות מקצועיים.
המפקח הכולל בישראל אמון על פיתוח המנהיגות החינוכית של מנהלי בתי הספר ומונע על ידי חזון בו המפקח והמנהל מנהיגים קהילות למידה מקצועיות. תחום המפקחים במכון מעודד זאת על ידי תהליכי התפתחות מקצועית הממוקדים ביצירה ובלמידה המכוונים לשיפור הפרקטיקות והרחבת רפרטואר התפקיד.
המחקר והפיתוח עוסק בחקר אתגרי המנהיגות הפדגוגית תוך התבוננות ומעורבות בשדה וזאת בעזרת שותפויות עם בתי ספר, מנהלים ומפקחים ואנשי מחקר בעלי שם מן הארץ ומן העולם.
אנו שוקדים על פיתוח ידע, כלים ותפיסות רלוונטיים הנותנים מענה לצרכים ולאתגרים של מנהיגי ומנהיגות מערכת החינוך ועל תכנון תהליכי הפיתוח המקצועי שלהם, כך שיתמכו בשיפור מתמשך של תהליכי החינוך ההוראה והלמידה ויחתרו למתן הזדמנות שווה לשגשוג וצמיחה לכל הבאים בשערי בית הספר.
מצורפת מצגת המפרטת את תהליכי עבודת המחקר והפיתוח באבני ראשה.
כלל הידע המפותח מפורסם במרכז הידע באתר המכון.