עובדים על זה – מגמות בתפיסת העובד את מקום עבודתו

זמן קריאה: 14 שניות

אנו חיים בעולם של מציאות משתנה, בהפרעת קשב קולקטיבית. אין לנו סבלנות ובעיקר יש לנו הרבה חוסר ודאות ואי- נחת מהמצב הקיים. כתוצאה מכך מתרחשת התפכחות: מהשיטה, מהסמכות, בוודאי בעולמות של ידע וחינוך. זה לא רק ההורים, אלא גם המורים שלנו. המחשבות האופפות את האנשים שאיתם אנחנו נמצאים בקשר הן אחרות. כיצד תהליכים אלו משפיעים על ארגונים? על מנהלים? כל זאת בהרצאתו של ירון בלומנטל, מתוך סדרת ההרצאות 'סדנת אומן'.

מקור

בלומנטל, י' (נובמבר 2014)."עובדים על זה: מגמות בתפישת העובד את מקום עבודתו" (סרטון וידאו). ירושלים: מכון אבני ראשה.

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

260

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

246