האם "הכשרת מפקחים" היא אוקסימורון?

מאת ברוס קופר, לאנס פוסארלי, ברברה ג'קסון, ג'ין פוסטר
זמן קריאה: 10 דקות

תהליך הכשרת המפקחים הוא תהליך מורכב וגדוש בקשיים, אולם הכשרתו של מפקח בית ספר היא גורם מכריע בשיפור החינוך. המאמר מציג ניתוח הממוקד בחמש דילמות מרכזיות בתהליכי הכשרת מפקחים.

מקור

מקור Cooper, B. C., Fusarelli, L. D., Barbara L., Jackson, B. L., & Poster, J. (2002). Is "superintendent preparation'' an xymoron?: Analyzing changes in programs, certifcation, and control. Leadership and Policy in Schools, 1(3), 242-255 2002

כותר במקור

"Is “Superintendent Preparation” an Oxymoron?

מקורות

  • ​Andrews, R., & Grogan, M. (2002, February). De®ning preparation and professional development for the future. Paper commissioned for the First Meeting of the National Commission for the Advancement of Educational Leadership Preparation. Wingspread Conference Center.
  • Racine, WI. Barnett, B.G., & Muse, I.D. (1993). Cohort groups in educational administration: Promises and challenges. Journal of School Leadership, 3, 400±415. Bartell, C.A. (1994). Preparing future administrators: Stakeholders perceptions. (Eugene, OR: ERIC Document Reproduction Service No. ED 370 192).
  • Bratlein, M., & Walters, D. (1999). The superintendency: Preparing for multi-dimensional roles in complex and changing environments. In F. Kochan, B.L. Jackson, & D.Duke (Eds.), A thousand voices from the ®ring line (pp.87±102). Columbia, MO: University Council for Educational Administration.
  • Bridges, E.M., & Hallinger, P. (1995). Problem-based
  • learning in leadership development. (Eugene, OR: ERIC
  • Clearinghouse on Educational Management) Callahan,
  • R.E. (1962). Education and the cult of ef®ciency. Chicago:University of Chicago Press. Callahan, R.E. (1964). The superintendent of schools: A historical analysis. (Eugene, OR: ERIC Document Reproduction Service No. ED 0104 410)
  • Cooper, B.S., & Boyd, W.L. (1987). The evolution of training for school administrators. In J. Murphy & P. Hallinger (Eds.), Approaches to administrative training (pp. 111±131). Albany:State University of New York Press.
  • Cooper, B.S., Fusarelli, L.D., & Carella, V. (2000). Careercrisis in the school superintendency? Results of a national survey. Arlington, VA: American Association of School Administrators.
  • Cooper, B.S., & Muth, R. (1994). Internal and external barriers to change in departments of educational administration. In T.A. Mulkeen, N.H. Cambron-McCabe, & B.J. Anderson (Eds.), Democratic leadership: The changing context of administrative preparation (pp. 61±81). Norwood, NJ: Ablex.
  • Glass, T.E. (1991). The slighting of administration preparation. The School Administrator, 48, 29±30. Glass, T.E., Bjork, L., & Brunner, C.C. (2000). The study of the American school superintendency 2000. Arlington, VA: American Association of School Administrators. 254 BRUCE S. COOPER ET AL. Downloaded by [Centre for Educational Technology], [Rakefet Amir] at 03:39 22 January 2014.
  • Hoyle, J.R. (1989). Professional standards for the superintendency. Arlington, VA: American Association of School Administrators. Jackson, B.L. (2002, February). Exceptional and innovative programs in educational leadership. Paper commissioned for the First Meeting of the National Commission for the Advancement of Educational Leadership Preparation. Wingspread Conference Center.
  • Racine, WI. Kochan, F., Jackson, B.L., & Duke, D. (Eds.). (1999). A thousand voices from the ®ring line. Columbia, MO: University Council for Educational Administration.
  • Kowalski, T.J., & Glass, T. E. (2002). Preparing superintendents for the 21st century. In B.S. Cooper & L.D. Fusarelli (Eds.), The promises and perils facing today's school superintendents (pp. 41±60). Lanham, MD: Scarecrow Press.
  • McCarthy, M. (1999). The evolution of educational leadership preparation programs. In J. Murphy & K. Seashore Louis (Eds.), Handbook of research on educational administration (2nd ed., pp. 211±234). San Francisco: Jossey-Bass.
  • Mulkeen, T.A., & Cooper, B.S. (1993). Implications of preparing school administrators for knowledge-work organizations. Journal of Educational Administration, 14, 56±69.
  • National Policy Board for Educational Administration. (2002). Instructions to implement standards for advanced programs in educational leadership. Arlington, VA: NPBEA.
  • Young, M. (2002). Troubling policy discourse: Gender, constructions, and the leadership crisis. Unpublished paper. Columbia, MO: University of Missouri.

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

77

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

76

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

74

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

70