מנהיגי בתי ספר מנהיגים את המערכת

מאת קארן קרטר, טריסיה שרפ
זמן קריאה: 11 דקות

פיתוח שיתוף פעולה רב-מקצועי בין סוכנויות שונות הפך למאפיין של היערכויות מקומיות לפתרון בעיות המאתגרות כיום מנהיגי בתי ספר. המאמר מציג מסקנות מכנס רשת המנהיגות של המכון הארצי למנהיגות בית ספרית וסוקר הרצאות, דיונים ורעיונות שאספו המשתתפים.

מקור

Carter, K., & Sharpe, T. (2006). School leaders leading the sysytem: NCSL’s Leadership Network in conference. Nottingham, England: National College for School Leadership 2006

עריכה לשונית

גלית שמאע

עריכה מדעית

נעמי מנדל-לוי

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

44

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

41

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

41

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

38