הנהגת בית-ספר חוקר

מאת קרוליין שארפ, אנה אימס, דון סנדרס, קתרין תומלינסון
זמן קריאה: 13 דקות

מאמר זה מראה שהעיסוק במחקר מסייע למנהיגי בתי-ספר לפתח את בית-הספר שלהם ולהפוך אותם למקום מלהיב לעבוד בו. חוברת זאת מיועדת לסייע לכם להבין טוב יותר את העיסוק במחקר ולדמות כיצד הוא יכול לעבוד בבית-הספר שלכם.

מקור

Sharp, C., Eames, A., Sanders, D., & Tomlinson, K. (2006). Leading research-engaged school. Nottingham, England: National College for School Leadership 2006

תרגום

דפנה צור

עריכה לשונית

לירון אבידר

עריכה מדעית

נעמי מנדל-לוי

מקורות

  • Furlong, J, Salisbury, J & Coombes, L, 2003, Best Practice Research Scholarships:An evaluation, London, DfES
  • Handscomb, G & MacBeath, J, 2003, The Research Engaged School, Chelmsford,Forum for Learning and Research Enquiry (FLARE), Essex County Council
  • Handscomb, G & Sharp, C, 2006 forthcoming, How to Grow Your Research Engaged School, Chelmsford, Forum for Learning and Research Enquiry (FLARE), Essex County Council
  • James, M, 2005, Teacher learning for pupil learning. In Teaching Texts, Learningcentred Leadership II, pp127-138, Nottingham, NCSL at www.ncsl.org.uk/lcl
  • Sharp, C, Eames, A, Sanders, D & Tomlinson, K, 2005, Postcards from Researchengaged Schools, Slough, NFER
  • Stenhouse, L, 1980, The study of samples and the study of cases, BritishEducational Research Journal, 6, 1–6

 

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

מאת: מאיה בוזו, גל פישר

ההוראה שבויה בדפוס דיבור המכונה ימ"מ — המורה יוזם, התלמידים מגיבים, המורה מעריך. דפוס הדיבור הזה מיועד לחלץ את "התשובה הנכונה" מהתלמידים ולחזק את שליטתו של המורה בכיתה; הוא מונע מהתלמידים את היכולת לחשוב בכוחות עצמם. דפוס זה צומח אמנם מן המבנה של בית הספר, אך אפשר להיחלץ ממנו ולהנהיג בכיתות דפוס דיבור חינוכי יותר.

264

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

258

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

252

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

248

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

244