מודלים חדשים של ניהול: מגוון סוגים של ניהול משותף: חקירה ראשונית

מאת רון גלטר, ז'נט א' הרווי
זמן קריאה: 10 דקות

מחקר זה בוחן את הידע הקיים אודות המושג של ניהול משותף: מנהלי על, איגודי בתי ספר, דו-ניהול (co headship)וניהול זוגי (dual headship) .כמו כן נבחן שיתוף הפעולה במנהיגות, רכיב שיש לו מקום בכל המודלים של ניהול משותף.

מקור

Glatter, R., & Janet, H. A. (2006). New models of headship: Varieties of shared headship: a preliminary exploration. Nottingham, England: National College for School Leadership 2006

תרגום

נדב סגל

עריכה לשונית

רעיה כהן

עריכה מדעית

נעמי מנדל-לוי

מקורות

  • Arnold, R., 2006. Schools in Collaboration: Federation, Collegiates and Partnerships,
  • EMIE report 86, Slough, National Foundation for Educational Research
  • Audit Commission, 2005. Governing Partnerships: Bridging the Accountability Gap, London: The Stationery Office.
  • Barnes, I., 2005. Primary Executive Headship: A Study of Six Headteachers Who Have Responsibility for More than One School, Nottingham: NCSL.
  • DfES, 2005. An Introduction to School Federations, London: DfES.
  • Hartle, F. & Thomas, K., 2003. Growing Tomorrow’s School Leaders: The Challenge, Nottingham: NCSL.
  • Hill, A., 2005. “Ofsted Puts Faith in ‘Super Heads’ ”, The Observer, 17 July.
  • House of Commons Education and Skills Committee, 2003. Secondary Education: Diversity of Provision, fourth report of session 2002–03, HC 94, London: The Stationery Office.
  • Lindsay, G., Arweck, E., Chapman, C., Goodall, J., Mujis, D. & Harris, A., 2005. Evaluation of the Federations Programme, 1st and 2nd interim reports (April and June 2005), Coventry: CEDAR, University of Warwick.
  • Munby, S., 2005. Leadership in Complex Schools: Advice to the Secretary of State, Nottingham: NCSL.
  • NAO, 2006. Improving Poorly Performing Schools in England, London: The Stationery Office.
  • NCSL Research Group, 2005. Executive Headship: A Study of Heads who are Leading Two or More Secondary or Special schools, Nottingham: NCSL.
  • Revell, P., 2004. “Shared Principals”, The Guardian, 3 February.
  • School Teachers’ Review Body, 2005. Fifteenth Report 2005, Cm 6623, London: The Stationery Office.
  • Shaw, M., 2006. “New Signs of Crisis in Leadership Recruitment“, The Times Educational Supplement, 13 January.

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

260

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

246