משימה אפשרית: אסטרטגיות לניהול תפקיד המנהל: איך לאפשר למנהל לתפקד בלי לאבד מהאנרגייה וההתלהבות? – תמצית מחקר

מאת דב הלידיי-בייל, דורקס ג'נינגס, מרטין קנרד, ג'ין מק'קיי, הת'ר ריד, נייג'ל ולטר
זמן קריאה: 4 דקות

מחקר זה הונע על ידי הטענות שעבודתם של מנהלי בית ספר כיום מתאפיינת יותר ויותר ברמות גבוהות של מורכבות ואחריותיות. המחקר שואף לענות על השאלה איך לעשות את תפקיד המנהל לאפשרי בלי לאבד מהאנרגיה וההתלהבות.

מקור

Halliday-Bell, D., et al. (2008). Mission possible: Strategies for managing headship: How can the role of headship be made possible, maintaining a headteacher’s energy and enthusiasm? – Research summary. Nottingham, England: National College for School Le 2008

מקורות

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

261

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

246