תהליך הפיתוח המקצועי של משרד החינוך, מכון אבני ראשה ומפרש יעסוק בחשיבה, בפיתוח תפיסה ומודל מתקדם בסוגיית פתיחת גבולות בית הספר אל העולם החיצוני
בניית מודל פעולה ברמה הבית ספרית וגיבוש המלצות מערכתיות להבניית גבולות גמישים ודיפוזיים בין בתי הספר לעולם שסביבו.
הבנייה זו תאפשר יציאה החוצה וזרימה פנימה (לתוך בית הספר) של "רכיבי מציאות חיים", יצירת הזדמנויות ללמידה, חוויות מעשירות והתפתחות אישית.
מנהלי בתי ספר ומנהלות בתי ספר:
תהליך העבודה ייעשה על פי מתודולוגיית "קבוצת פיצוח" שפותחה על ידי "מפרש".
קבוצת פיצוח היא מתודולוגיה המאפשרת לקבוצת אנשי מקצוע, מנוסים בתחומם, לקחת אתגר משותף, ודרך תהליך מתודי מונחה, קצר יחסית, לפרק את האתגר לרכיבים, ללמוד על מודלים ודרכי פעולה פורצי דרך בארץ ובעולם ולחלץ מתוכם מודלים, ולגבש דרכי פעולה חדשניות וישימות להתמודדות עם האתגר בשטח.
תוצרי קבוצות הפיצוח מוצגים על ידי הקבוצה, בתום התהליך, למגוון בעלי עניין.
חמישה מפגשי חקירה ופיתוח בימי שני בבית מפרש – גאולה 34 כפר סבא, בין השעות 14:15 – 18:15.
את קבוצת הפיצוח ינחו ד"ר בת חן וינהבר ונתן רייכמן מ "מפרש" וכן ד"ר יעקב קורצווייל ממכון אבני ראשה.
תאריכי המפגשים הקבוצתיים:
בנוסף למפגשים הקבוצתיים, ייערכו שני מפגשי פיתוח על ידי כל מנהל בבית הספר שתחת ניהולו, וכן מפגש מסכם לצורך הצגת תוצרי התהליך בפני המשנה למנכ"ל משרד החינוך והשותפים המובילים.
ההשתתפות בתהליך מחייבת נוכחות מלאה.
השתתפות בתהליך תזכה את המנהלים בהכרה בגמול השתלמות בהיקף של 40 שעות.
ההרשמה לתהליך הפיתוח המקצועי הסתיימה ביום ה', ז' בכסלו תש"ף, 5 בדצמבר 2019.
מתוך הפונים נבחרה קבוצה של כ-15 מנהלי בתי ספר (יסודי ועל יסודי).