רקע
- איך מתנהלת ההערכה הפנימית בבית ספרכם?
- איך הייתם רוצים שתתנהל?
- איך תוכלו לנהל אותה טוב יותר? איך תבטיחו את איכותה?
- מי יכול לעזור בניהולה? מיהם השותפים להובלה?
- כיצד תזהו מה הידע הנדרש מן הצוות שלכם כדי ליישם הערכה מיטבית ומצמיחה?\
- איך תגרמו להערכה פנימית להיתפס כשוות ערך להערכה חיצונית?
אנו מזמינים אתכם לצאת איתנו למסע לחקר התשובות לשאלות הללו, לסייע לכם לבסס את תפיסת הערכה שלכם ולקדם בבית ספרכם תרבות הערכה פנימית מעצבת, הנמצאת בדיאלוג עם הערכה חיצונית.
התוכנית בהנחיית צוות מקצועי של ראמ"ה – הרשות הארצית למדידה והערכה, ומרצים אורחים.
מטרות התוכנית
- להכיר לעומק מאפיינים של הערכה פנימית איכותית ויישומה בשטח תוך מתן משקל משמעותי להערכה זו בעיני המנהלים ובעלי עניין נוספים
- לקדם תרבות הערכה פנימית מעצבת, הנמצאת בדיאלוג עם הערכה חיצונית מיטיבה
- לחזק את האמון בתהליכי ההערכה – אחריות משותפת לשימוש מושכל בנתונים, ככאלו המקדמים למידה של תלמידים ושל בית הספר
- להכיר את מודל ההערכה החדש – "תמונת מצב" – על רכיביו השונים והרציונל שבבסיסו
- לקדם שימוש מושכל בכלי הערכה סטנדרטיים, ושאינם סטנדרטים, פנימיים וחיצוניים, על מאפייניהם השונים
תכנים מרכזיים
קידום ועיצוב תפיסה הרואה בהערכה פנימית חשיבות גבוהה לצד הערכה חיצונית זיהוי צורכי הצוות ופיתוח מקצועי בית ספרי וסדירויות בית ספריות התומכים בתפיסה זו
מיומנויות שיפתחו הלומדים במהלך תהליך הלמידה:
- יכולת להסתכל באופן ביקורתי על תהליכי הערכה הפנימיים המתקיימים בבית ספרו ולשפרם.
- יכולת לזהות את הידע הנדרש מהצוות שלו על מנת לקיים תהליכי הערכה איכותיים.
תכנים ולוח מפגשים
לחצו כאן לצפייה בתוכנית המפגשים המלאה.
יש לוודא שתכני הלמידה ומועדיה מתאימים לפניותכם בשנת הלימודים הנוכחית.
מבנה התוכנית וקהל היעד
- תוכנית הלמידה שנתית בהיקף של 40 שעות
- התוכנית מיועדת למנהלי בתי ספר מכהנים בעלי ותק של שנה שלישית ומעלה
- מנחי התוכנית בעלי הכשרה להדרכה בתחום מדידה והערכה
הגשת מועמדות
ההרשמה הסתיימה ביום ראשון כ"ה בחשוון תשפ"ב, 31 באוקטובר 2021.