רשתות פדגוגיות
סמינר פתיחה ארצי לקהילת מפקחים
27.11.2014ה' כסלו התשע"ה
פארק אוטופיה, קיבוץ בחן
רשתות פדגוגיות
אנו יודעים היום, יותר מבעבר, כי תפקידם של המפקחים הוא תפקיד בעל חשיבות מכרעת בקידום מערכות חינוך. למנהיגות מחוזית – ובייחוד למנהיגותם של מפקחים – השפעה גדולה על איכות ההוראה והלמידה. השפעה זו עומדת על שני יסודות הכרחיים: היות המפקח מנהיג פדגוגי הממוקד בשיפור תהליכי הוראה ולמידה, והיות המפקח מנהיג מערכתי הרואה בבתי הספר שבתחום אחריותו רשת מקצועית וכר פורה לשיתופי פעולה.
סיכום אירוע
בתאריך ה' בכסלו תשע"ה, 27.11.14 התקיים בפארק אוטופיה סמינר ארצי ובו השתתפו 225 מפקחים כוללים, חנ"מ ומפקחי הפיתוח המקצועי.
אנו יודעים היום, יותר מבעבר, כי תפקידם של המפקחים הוא תפקיד בעל חשיבות מכרעת בקידום מערכות חינוך. למנהיגות מחוזית – ובייחוד למנהיגותם של מפקחים – השפעה גדולה על איכות ההוראה והלמידה. השפעה זו עומדת על שני יסודות הכרחיים: היות המפקח מנהיג פדגוגי הממוקד בשיפור תהליכי הוראה ולמידה, והיות המפקח מנהיג מערכתי הרואה בבתי הספר שבתחום אחריותו רשת מקצועית וכר פורה לשיתופי פעולה.
לאור זאת בחרנו לעסוק ביום זה בשני הנושאים מנהיגות פדגוגית ובמנהיגות מערכתית.
את היום פתחו מנכ"לית מכון אבני ראשה הגב' יהודית שלוי, ומר איל שאול ראש תחום התפתחות ולמידה שנתן סקירה על אתגרי הפיתוח המקצועי של קהילת המפקחים בישראל.
בחלק העיקרי של היום התקיימו 3 הרצאות סימולטניות שעסקו בניהול רשתות:
מינוף רשתות ארגוניות להצלחה אישית וארגונית ע"י ד"ר יובל קליש, מרצה בפקולטה למנהל עסקים, אוניברסיטת ת"א ומנהל אקדמי של תוכנית "מנהיגות" בלה"ב.
האם מוצדק לתכנן בקפידה מראש? ע"י מר אילן קירשנבאום, מייסד–שותף בחברת פרקטיקל–אג׳ייל (קישור להרצאה רואים רחוק, רואים שקוף: מחשיבה מכאניסטית לחשיבה מערכתית).
רואים רחוק, רואים שקוף: ע"י פרופ' חן שכטר, סגן מנהל בית–הספר לחינוך, ראש החוג להכשרת מורים, אוניברסיטת בר–אילן.
ו- 3 הרצאות סימולטניות שעסקו בהובלת פדגוגיה:
מדיניות פיקוח וניהול: כיצד ניתן לתמוך במלאכת ההוראה? ע"י מר גל פישר, ראש תחום חינוך, יד הנדיב (קישור להרצאה מדיניות פיקוח וניהול- כיצד ניתן לתמוך במלאכת ההוראה?).
האם יש פדגוגיה ישראלית? ע"י ד"ר אדם לפסטיין, מרצה בכיר,המחלקה לחינוך,אוניברסיטת בן–גוריון בנגב, גב' מאיה בוזו שוורץ,ראש תחום מו"פ, אבני ראשה ואיתי פולק אוניברסיטת בן גוריון בנגב
בין אנדרגוגיה לפדגוגיה – מה אומר המדע על למידת מבוגרים בארגונים? ע"י גדעון זילר מנכ"ל מתודיקה.
את הסמינר סיכמנו בשולחנות עגולים בהם דנו המפקחים בתובנות שאספו מאותו יום. מצורפת מצגת המדגימה את פעילות איסוף החומר ותוצריה.