מנהיגות חינוכית

אירוע עבר

סמינר

בואו נדבר אתיקה- סמינר למדריכים אישיים למנהלים בראשית דרכם

אפריל 2014

29.04.2014כ"ט ניסן התשע"ד

מרכז וואהל, רח' מקס ואנה ווב, רמת גן

אירוע עבר

סמינר

על הסמינר

105 מדריכים אישיים, חדשים וותיקים, מן המחוזות השונים, השתתפו בסמינר "בואו נדבר אתיקה" שהתקיים במרכז וואהל באוניברסיטת בר אילן. בסמינר שהוקדש לאתיקה מקצועית של המדריך האישי למנהלים בראשית דרכם, הושקה המהדורה הראשונה של ה"קוד האתי" למדריך האישי.

סיכום האירוע

105 מדריכים אישיים, חדשים וותיקים, מן המחוזות השונים, השתתפו בסמינר "בואו נדבר אתיקה" שהתקיים במרכז וואהל באוניברסיטת בר אילן. בסמינר שהוקדש לאתיקה מקצועית של המדריך האישי למנהלים בראשית דרכם, הושקה המהדורה הראשונה של ה"קוד האתי" למדריך האישי.

את הסמינר פתח מר אבנר הכהן, פסיכולוג קליני ויועץ אירגוני אשר עמד בהרצאתו על הסיבות והגורמים שעומדים מאחורי כתיבת קוד אתי מקצועי למקצועות מסוימים ובכללם הדרכה אישית. כמו כן עסקה ההרצאה במרכיבי היסודי שעליהם מבוסס הקוד האתי שלנו.

במרכזו של היום עסקו המדריכים, באמצעות המתודה של "קפה ידע", בניתוחן וליבונן של דילמות אתיות המלוות את עבודתו היומיומית של המדריך האישי. כגון: כיצד נמנע משיפוטיות בהדרכה, כיצד נמנע מהטיות תרבותיות, אובדן אמון ביכולתו של המנהל, סודיות ומחויבות כלפי המדריך וכחפי מערכת החינוך. במהלך הסדנה עשו המדריכים שימוש בקוד האתי.

את היום חתמה הרצאתו של הד"ר גיל סיגל, כירורג אף אוזן וגרון, פרופ' למשפטים וחבר בוועדות אתיות שונות ד"ר סיגל פתח צוהר להבנת חשיבות ההטעמה של קוד אתי בארגונים בכלל ובתקשורת בפרט. המדריכים שותפו בתהליך ניסוחו והטמעתו של קוד אתי רפואי בתוכניות הריאליטי של חברת קשת.

 

תרומת הקוד האתי לעבודת המדריך סיכום מן השולחנות

  1. מצפן מקצועי
  2. תשתית לניהול שיח הדרכתי עם המודרך לקביעת הגבולות וסגנון העבודה.
  3. הבהרת המותר והאסור -"עשה ולא תעשה" בתהליך ההדרכה.
  4. הגברת האמון של המודרך במדריך האישי ויצירת מרחב עבודה מוגן.
  5. שפה משותפת לדיון בבעיות ודילמות אתיות.
  6. מצע של עקרונות ועוגנים לניתוח ולפתרון דילמות אתיות .
  7. הצבת רף מקצועי גבוהה הן למדריך והן למודרך כתשתית לעבודה המשותפת.
  8. העצמת הפרופסיה של ההדרכה.   
  9. ביטחון מקצועי במעשה ההדרכה.
  10.  מקור סמכותי עליו ניתן להסתמך אל מול דרישות חיצוניות שאינן עומדות בדרישות האתיות.
  11.  הגדרת הגבולות, הנאמנויות והמחויבויות בשיח המשולש מדריך – מודרך – מערכת (פיקוח, אגפי חינוך עירוניים וכד').

קבצים לשימושכם