רשתות חברתיות – ד"ר יובל קליש, אוניברסיטת תל אביב

זמן קריאה: 13 שניות

יובל קליש מסביר מהי רשת חברתית וכיצד לרתום אותה להשגת מטרות. על מנהל להיות מודע לקיומה של רשת ולאפיונה (מי חבר בה, מי חזק בה) כדי להבנות אותה בתור רשת פתוחה או סגורה לצורך קידום מטרותיו. קליש מדמה רשת למערכת העצבים בגוף; המנהל אינו צריך להיות הראש בה, אלא הצוואר, כלומר קשור לכל האנשים החשובים ברשת. בסרטון הוא מפתח את סוגיית הרשתות הפתוחות והסגורות ואת סוגי הקשרים בתוך רשת.

מקור

קליש, י' (יולי, 2010). רשתות חברתיות [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראשה

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

144

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

140

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

138

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

134