בארבע עיניים עם רני אברמוביץ'

זמן קריאה: 6 שניות

עשרה מנהלי בתי ספר לוקחים אותנו למסע אל תוך חייהם האישיים והמקצועיים. דרך השיחה עם קובי מידן הם מספרים לנו- מה הביא אותם לבחור בניהול? מהם האתגרים שמזמנת להם העבודה בבית הספר?

מקור

אברמוביץ', ר' (נובמבר, 2014). בארבע עיניים: רני אברמוביץ', מנהל מקיף חוף הכרמל במעגן מיכאל, משוחח עם קובי מידן [סרטון וידאו]. ירושלים: מכון אבני ראש

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

267

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

260

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

256

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

252