מנהיגות למרות הכל- צביקה רול, יועץ אסטרטגי ומנכ"ל חברת קונספט

זמן קריאה: 21 שניות

בסופו של יום, משמעותה של מנהיגות היא לגרום לאנשים לעשות משהו ממוטיבציה פנימית, ללא איום כל שהוא המרחף מעליהם. אם עצם העובדה שהם מבצעים את עבודתם היא תלוית משכורת או איום פיטורין למשל, זו לא מנהיגות. משמעותה של מנהיגות היא להיות משהו בשביל מישהו מתישהו. המנהיגים הכי טובים הם מנהיגים שקמו מתוך דבר מה שהפריע להם, ושהיו מוכנים לסבול, לשלם מחיר על מנת לשנות אותו. מנהיג לא צריך להיות האדם החכם ביותר בחדר, אלא צריך לדעת איך ואת מי לשאול על מנת להניע דיון, שמתוכו ינבעו הפתרונות. אומרים מנהיגות יש בעולם... וכל אחד יצטרך למצוא אותה בתוכו. הרצאה מתוך סדרת הכנסים 'מנהיגות. מה השאלה?!'.

מקור

רול, צ' (ינואר 2014). "מנהיגות למרות הכל" (סרטון וידאו). ירושלים: מכון אבני ראשה

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

265

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

258

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250