לעמוד מול עצמי, לעמוד מול קהל

זמן קריאה: 18 שניות

לעיתים קרובות אנו שואלים את עצמנו באיזה אופן אנו משפיעים על האנשים בסביבתנו ומניעים אותם לפעולה. נשאלת השאלה: כיצד אנו, כמנהלים, יכולים לבסס את מעמדנו בצורה אפקטיבית יותר מול כל קהל שנפגוש, כיצד נקבל מהקהל קרדיט כאנשים מקצועיים ונעביר את המסר שאנו מתכוונים להעביר באופן אפקטיבי וברור? קיימים אין- סוף משתנים שיכולים להשפיע על העברת המסרים: מיקום, מזג אוויר, מצב פוליטי, שעה ביום... אך בין כל המשתנים הללו ישנם עשרה משתני ליבה, המחולקים לזוגות-זוגות, שמשפיעים על הצלחתנו בהעברת המסרים שלנו. על משתנים אלו ועל שלבי העברת המסר- בסרטון סיכום הרצאת האומן.

מקור

מיכלאיס, ר' (ינואר 2015). "לעמוד מול עצמי, לעמוד מול קהל: סיכום סדנת האומן בהנחיית רן מיכאליס, מנכ"ל חברת דיבייט" (סרטון וידאו).

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך

דברי הפתיחה של גלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

265

משאל רחוב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

258

תפיסת תפקיד המנהל כמנהיג פדגוגי גורסת, שמושאי השינוי המרכזיים של המנהיג הפדגוגי צריכים להיות ההוראה והלמידה המתרחשות בכיתות. הצגנו מקרה בוחן של תהליך המשוב בכיתה, שכן מן המחקר עלה שהמשוב הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הלמידה. בחנו יחד כיצד יכול מנהל לקדם פרקטיקת הוראה זו ואחרות בבית הספר, ובאילו כלים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

254

הדרך לחולל שינוי משמעותי אינה כרוכה במאמץ משמעותי. לרוב די במאמץ קטן, שמקורו בתשומת לב ובגישה שונה, כדי להוביל לשרשרת תגובות שיחוללו מהפכה של ממש וייצרו מציאות חדשה, טובה יותר. במושב זה הוצגו דרכים ודוגמאות לתכנון וליצירה של שיח אנושי ההולם את המרקם האנושי המאפיין את סביבת העבודה בבתי ספר. בחנו אמצעים לניהול שיחות קשות בדרך מקצועית וממוקדת, לצד דרכים לנִטרול התנגדויות וקונפליקטים במציאות מורכבת, רבת-ממדים ועתירת שותפים. תיעוד המושב במהפכות של יום יום, הכנס הארצי השלישי למנהלי בתי ספר

250