ביקור בבית הספר היא סדירות שכיחה בעבודתו של המפקח. התכנית בוחנת את ההזדמנויות הפדגוגיות במפגש עם השדה הבית ספרי ואת מגוון הדרכים בהם יכול המפקח לפעול לטובת שיפור תהליכי הוראה ולמידה
ביקור מפקח בבית ספר הינה סדירות שכיחה בעבודתו של המפקח. קיימות סיבות שונות בגינן מגיע מפקח לבית הספר – החל מהשתתפות בטקסים רשמים, דרך ייעוץ והכוונה של המנהל וצוות בית הספר ועד לטיפול במקרי חירום.תוכנית זו מבקשת ללמוד את ההזדמנויות הפדגוגיות הטמונות במפגש של המפקח עם השדה הבית ספרי ולבחון את מגוון הדרכים בהן יכול לפעול המפקח בביקור לטובת: קידום תהליכי שיפור של הוראה ולמידה, טיפוח מנהיגות פדגוגית בית ספרית ופיתוח מקצועי אישי כמפקח.מבנה התכנית מדגים תפיסה הרואה בביקור הבית-ספרי חלק מתהליך שלם המתחיל בהכנה לקראת הביקור, מתרחש בעת הביקור ומסתיים לאחר הביקור, בתחקור והצעות לצעדים אופרטיביים כהמשך. התכנים משלבים בין עיסוק בתפיסות עקרוניות אודות המפגש עם השדה ובין למידה ותרגול של מספר פרקטיקות. כמו כן, מבקשת התוכנית לחבר בין הביקור הבית-ספרי ובין תהליכי למידה-עבודה נוספים המתקיימים באזור הפיקוח.לצד הלמידה הקבוצתית, כל מפקח יבחר בית ספר אחד ליישום הלמידה לאורך השנה. חלק מהתהליך הלמידה יתקיים בשדה הבית ספרי, ויעסוק בעיצוב עבודת הפיקוח במתודולוגיה של סבבי למידה.
מטרות התכנית
לייצר מומחיות והעמקה בפרקטיקה של הביקור הפדגוגי
טיפות מנהיגות פדגוגית בית-ספרית – באמצעות פירוק הפרקטיקה והרכבתה המחודשת
גיבוש עמדה מקצועית/אישית ביחס לביקור הבית ספרי
הרחבת רפרטואר הכלים הפדגוגים העומדים לרשותו של המפקח בעת ביקורו בבית הספר
פיתוח יכולת ההתבוננות ההוליסטית על הביקור הבית ספרי – הביקור כחלק מתהליך שלם המחובר לתהליכים נוספים
למידה, תרגול והתנסות במגוון פרקטיקות וכלים הניתנים ליישום בעת הביקור הבית ספרי