בעבודת המפקח ישנם אירועים המתרחשים בהפתעה, כאלו שאי אפשר לתכנן מראש או לצפות. התמודדות של מפקחים עם אירועים לא מתוכננים היא חלק בלתי נפרד מעבודתם היומיומית. הכישורים הנדרשים מאנשי חינוך בזמני משבר שונים במהותם מהיכולות שהם נדרשים להן בשגרה. ללמידה על ניהול מצבי משבר משמעות מכרעת: זיהוי מוקדם, התמודדות בזמן אמת ולמידה לעתיד. התוכנית תביא אל שולחן הפיתוח המקצועי את החשיבה על מודלים אפשריים, על תיאוריות ועל תפיסות המסייעות לניהול מצבי משבר בשדה החינוך. חשיפה, הכללה והמשגה של הידע המקצועי הסמוי יסייעו למפקחים בתהליך קבלת ההחלטות באירועי המשבר הבאים.