אילה חדד, מנהלת בית הספר לאומנויות שקמים-מעוז בשדרות, אמא ל- 4, סבתא ל- 3, תושבת אשקלון. אחד מילדיה, אשתו ושלושת ילדיהם הם תושבי שדרות. בשבת הדליקה אילה את הטלוויזיה רק אחרי ששכנה סיפרה לה על הטנדרים בשדרות. כבר בשעות הראשונות היא הבינה שיש לה תפקיד. בשעה 11:07 שלחה ואטסאפ לכל משפחות התלמידים ועודדה אותם. משפחת בנה יצאה משדרות ביום שני. אנשי שדרות התפנו למקומות רבים בארץ ובהם נתניה. אילה החליטה לצאת לנתניה, גייסה הרבה מאוד מתנדבים, ובעזרת עיריית שדרות ועיריית נתניה הקימה בית ספר לילדי המפונים. כל אותו זמן היא החזיקה גם את המרחב בנתניה וגם את הצוות של בית הספר. עם חזרתם לשדרות היא מרגישה שהקשר בין אנשי הקהילה חזק יותר. בית הספר מעודד מצוינות, ומנהיגות העתיד גדלה לעיניה. מאחלת שנראה איש את רעהו בעיניים טובות.