עם תחילת המתקפה בשבת יצרה אלכסנדרה קופץ' קשר עם אנשי צוות בית הספר ושאלה לשלומם. הדיווחים הקשים שקיבלה הדגישו את הצורך בשמירת רציפות חינוכית כחלק מחיזוק הקהילה. בסיוע הייעוץ החינוכי והפיקוח החלה אלכסנדרה לפקוד את המפונים במלונות בארץ ולתפעל מענים חינוכיים, בתחילה לשעות ספורות ביום. לאחר מכן עסקה בהקמת בתי ספר ייעודיים לילדים מכל הגילים. מסגרות אלו תרמו לחיזוק הקהילות ואפילו להחזרת החיוך לפנים. במשך השנה התגוררה אלכסנדרה במלון בים המלח כדי להישאר קרובה לקהילות. כיום היא משמשת במועצה כמפקחת פדגוגית וכאשת קשר בין תלמידי היישובים שעדיין מפונים ובין מסגרות החינוך במועצה המקומית. היא מאמינה כי תקשורת בין-אישית, פרואקטיביות וגמישות יכולים לפתור הכול. האזור עדיין שרוי במלחמה, אך אנחנו כאן. מועצה אזורית אשכול תפרח, עם המון כאב.