ויטל רוט, מנהלת חטיבת ביניים ״דנציגר״ בקריית שמונה, תושבת משמר הירדן, התעוררה בשבת בבוקר למסרונים הקוראים לה להחזיר את בנה לבסיסו. בדרך הבינה את חומרת המצב. תוך כמה ימים חזרה להתעסק בענייני החינוך. תושבי קריית שמונה מפונים ל- 400 מוקדים, ועליה ועל צוותה הוטל לפקח על התלמידים והמורים המפוזרים, להכילם, להיות איתם בקשר שבועי, לבדוק שהם לומדים בבתי הספר אליהם שובצו. מאוחר יותר, ביה"ס נפתח מאפס בטבריה, שם מספר התלמידים המפונים גבוה. מנהלים בית ספר שכולל הכול ושמייצר שיגרה למרות הקשיים, בדגש על הכלת התלמידים, ו"כותל" למורים תוך הפעלת חמ"ל נפשי-רגשי. במרץ 2025 התחילו לבנות מסלול חזרה לביה"ס בקריית שמונה. חזרה למבנה ההרוס והפגוע גרמה לויטל קושי רב, אך היא הפעילה תוך שלושה חודשים את ביה"ס כראוי. ראתה את התלמידים וצורכיהם כל הזמן.