התכנית היתה פעילה בשנים תש"ע-תשע"ד.
מנהיגים מערכתיים הם מנהלי בתי ספר מומחים ומנוסים בהובלת שינויים פדגוגיים בבית ספרם, הפועלים לשיפור בבתי ספר אחרים.
התכנית היתה פעילה בשנים תש"ע-תשע"ד.
המלצות פיקוח ורשות מקומית
מיצוי כלל המשאבים העומדים לרשות בית הספר ובסביבתו לטובת מימוש החזון
1. כישורי למידה: מודעות עצמית ויכולת רפלקטיבית
2. כישורי מנהיגות: יכולת הדרכה ופיתוח מנהלים עמיתים וצוותים
3. מאפיינים אישיים: צניעות וענווה, תקשורת בינאישית, יכולת גיוס ורתימה, עמידות וחוסן, אמינות, פתיחות, אכפתיות
4. ערכים: תפיסה חינוכית ערכית ואחריות אישית וחברתית
עבודת המנהיג המערכתי מתבצעת בשכר (העבודה הינה ביום החופשי של המנהל) ומלווה בייעוץ וליווי אישי (יועץ ארגוני) וקבוצתי (ימי למידה).
בשנת הלימודים תש"ע השיק מכון אבני ראשה את תכנית המנהיגות המערכתית בשיתוף עם מחוזות חיפה ותל אביב. באותה השנה החלו לפעול 16 מיזמים, שגובשו בשותפות בין המנהלים המערכתיים, המנהלים העמיתים, המחוזות במשרד החינוך, הרשויות המקומיות וצוות מכון אבני ראשה.
בשנת תשע"ב יצא לדרך המחזור השני של התוכנית המונה 17 מנהלים מערכתיים מחמישה מחוזות: חיפה, תל אביב, מרכז, ירושלים ומנח"י. בשנת הלימודים תשע"ג סיים מחזור ב את התכנית.
התכנית היתה פעילה בשנים תש"ע-תשע"ד