אודות הלמידה
מכון אבני ראשה שמח להציג בפניכם יחידות למידה ופיתוח מקצועי חדשים, שפותחו עבור מנהלים ומנהלות של בתי ספר, על ידי המכון ובשיתוף אגפים מקצועיים במנהל עובדי הוראה.כחלק מהתחדשות ושכלול אופנויות הלמידה, אנחנו מציעים לכם ולכן ללמוד במבנה א-סינכרוני מקוון, יחידות למידה קצרות בנושאים רלוונטיים.בשלב זה, ניתן ללמוד את יחידות הלמידה המוצעות בלמידה עצמית כאחת משתי דרכים:
- העשרה רלוונטית (ללא מילוי המשימות וללא גמול)
- למידה מוכרת לגמול (בהיקף של 5 שעות) כחלק מתוך תהליך למידה מובנה בהיקף של 40 שעות.
לא ניתן לצבור את ההכרה לגמול על 5 השעות כקורס עצמאי.
על מנת לקבל את ההכרה בשעות הלמידה כגמול כחלק מהתהליך השלם – יש צורך למלא את כל המשימות המובנות ביחידת הלמידה.
לכל אחת מיחידות הלמידה המוצעות יהיה מנחה מלווה מטעם אבני ראשה, שיעמוד לעזרתכם בחלקים שלא יהיו מובנים, ילווה אתכם בהתקדמות למילוי המשימות ולסיומן, וכן יוכל להפנות אתכם להרחבות רלוונטיות לפי הצורך.
לחצו כאן לצפייה בקורסים המוצעים למנהלי בתי ספר בקמפוס IL
חכמים על נתונים
עבודה מבוססת נתונים הפכה שגורה ומקובלת במערכות חינוך ובבתי הספר. כמנהלים אנחנו מקצים משאבים ותשומת לב לבניית תוכניות עבודה ולהצבת יעדים על בסיס איסוף נתונים בית ספריים, עיבודם וניתוחם.גם במהלך השנה משמשים הנתונים לזיהוי מוקדי עבודה, צרכים וקדימויות בעבודה השוטפת.עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו חווים לעיתים הצפה במקורות מידע, בנתונים ובדוחות, ומשימת עיבוד הנתונים לידע בעל ערך הפכה למורכבת ולמתישה.הקורס הזה 'בא לעשות סדר' ולהציע לכם מודל עבודה ייחודי עם נתונים (Datawise). בבסיסו תהליך עבודה שיתופי ומתמשך עם ריבוי סוגי נתונים.
משגרה למשבר ובחזרה
התמודדות של מנהלים עם מצבי משבר היא חלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית שלהם. הכישורים הנדרשים מאנשי חינוך בימי שגרה, במהלך השנה, שונים במהותם מהיכולות הנדרשות בעתות חירום ומשבר.בזמן משבר נדרשת מנהיגות חינוכית שמאפשרת התמודדות עם אירועים ורגשות התובעים התייחסות בטווח הקצר והמיידי. כל זאת כדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בפרט, בארגון ובקהילה.ניהול מצבי משבר הוא נושא שדורש מודעות מוקדמת ולה משמעות מכרעת בשלבי הטיפול. לשם מזעור הבעיה נדרש זיהוי מוקדם, תגובה בזמן אמת והסקת מסקנות לעתיד.לאורך הקורס, נגדיר את סוגי המשברים בהם נעסוק, נחדד את התפיסה שלנו בנודע למשברים בחיי בית הספר ונכיר כלים שונים שיסייעו לנו בניהול משברים. הקורס כולו בנוי על פי המודל הזיקתי. המודל מחולק לרבעים בכל פרק נפגוש רבע אחר של המודל.
הדרכה אישית
ההדרכה היא מרחב של למידה ־ בתוך ־ אינטראקציה, והיא עוסקת בהתפתחות האישית והמקצועית של המנהלים, מתרחשת במרחב הניהולי של המודרכים ומבוססת על הגישה ההוליסטית, מתוך הבנה שניהול בית הספר הוא פעולה המערבת את הצדדים השונים של המנהלים – כאנשי מקצוע וכבני אדם.תהליך הפיתוח המקצועי למדריכים אישיים למנהלים מובנֶה בתוכנית שנועדה לצייד את המדריכים במיטב הכלים, המיומנויות והידע כדי לתמוך בהתפתחותם המקצועית והאישית של מנהלים בראשית דרכם.כהכשרה תוך כדי עבודה מבקשת התוכנית לחבר בין למידה והתנסות בכלים ובמיומנויות הדרכה מעולמות האימון, באמצעות סימולציות ותרגול, ובין עיגונם בהקשר הבית ספרי והסוגיות המנהיגותיות והפדגוגיות שמתמודדים איתן המנהלים המכהנים.התכנים, ובעיקר הכלים והפעילויות המובאות במהלך מסע הלמידה שלפניכם, מיועדים לכם כמדריכים, ולצד זאת הם מבוססים על ההתנסות שלכם בהם – כמנהלים בהווה או בעבר.אתם מוזמנים להתנסות בכלים ובפעילויות, לקחת את התובנות מההתנסות וליישם כל זאת בעבודתכם עם המודרכים שלכם.
קליטה מיטבית ושימור של מורים חדשים
בקורס קצר וממוקד תלמדו איך לקלוט מורים חדשים בבית ספריכם באופן מיטבי.ארבעת פרקי הקורס עוסקים בנושאים הבאים: זיהוי קשיים ארגוניים- פדגוגיים ורגשיים של מורים חדשים, – חשיפה לפרקטיקות ולשגרות של קליטה, פיתוח תרבות ארגונית תומכת של קליטה מיטבית, פיתוח תהליך של קליטה ושל שימור מורים, תהליכי חניכה וליווי: תפקידי החונך והמלווה, ניהול ההון האנושי הבית ספרי תוך התייחסות לזירות שונות (ארגוני, פדגוגי, רגשי וכו').לאורך הקורס תראו את תהליך הקליטה דרך עיניהם של מורים חדשים, תכירו דגמי קליטה יעילים ממנהלים שעשו זאת באופן מיטבי. בסיום הקורס תכינו תכנית קליטה לבית הספר שלכם.
הרשמה
הקורסים המקוונים מוצעים במסגרת קמפוס IL.על מנת להשתתף בקורס כמנהל/ת בית ספר ולאפשר צבירת גמול, יש להירשם דרך אבני ראשה ולקבל קישור ייעודי ללמידה.