הגשת מסמך רפלקטיבי ובו ניתוח ההתמודדות האישית כמנהל/ת בעבודה עם הורים, לאור העקרונות שנלמדו.
פרואקטיביות ושיתופיות בעבודת בתי ספר עם קהילת ההורים
בתי ספר, כמרחב חינוכי ופדגוגי לילדים, מהווים מוקד בו נפגשות שפות, נורמות ודרכי פעולה שונות. יחסי בית הספר וקהילת ההורים ידעו שינויים רבים לאורך ההיסטוריה. כיום, עם התגברות מגמת המעורבות של ההורים בחיי ילדיהם, יחד עם התגברות מגמות של ביזוריות והנהגה שיתופית, מחויבים בתי הספר להבנות מחדש את יחסיהם עם קהילות ההורים. מנהלים ומנהלות מדווחים כי מערכות קשרים אלה, דורשות זמן רב, משאבים רגשיים ופיזיים רבים והם מאופיינים ברמת חיכוך גבוהה ובמחיר מנטאלי גבוה.
אל מול אתגר זה, אנו, מכון אבני ראשה בשיתוף עם תחום הורים בשפ"י, מציעים הזדמנות לחשיבה מעמיקה על תפיסות העולם האישיות והארגוניות ביחס לקשר בית ספר-הורים, בחינה של הפרואקטיביות הנדרשת מצד בית הספר, והבניה מושכלת של שיתופי פעולה, בדרגות שונות ובאמצעות פרקטיקות מגוונות.
מנחות התוכנית מטעם שפ"י:
ליאת שמואלי – ממונה על תחום הורים ומשפחה.
שלומית חסיד וליבנת ביטון שדה – מדריכות ארציות תחום הורים ומשפחה השירות הפסיכולוגי הייעוצי, משרד החינוך.
מפגש | סוג המפגש | תאריך ושעה | שעות אקדמיות | נושא |
1 | מקוון | 18.1.23, 15:00 | 4 | פתיחה – תפיסות ועמדות בנוגע לעבודה עם הורים |
2 | מקוון | 1.2.23, 15:00 | 4 | עבודה מערכתית בביה"ס – בנייה פרואקטיבית של שותפות |
3 | מקוון | 15.2.23, 15:00 | 4 | חסמים בדרך לשותפות הורים – ופיתוח דרכי התמודדות |
4 | מקוון | 1.3.23, 15:00 | 4 | התמודדות עם מחלוקות ומשברים |
5 | מקוון | 22.3.23, 15:00 | 4 | סיכום, צידה לדרך והנעה לפעולה
|
הקורס מתקיים באופן מקוון, בימי רביעי בין השעות 15:00- 18:15, התאריכים המצוינים בטבלה.
הגשת מסמך רפלקטיבי ובו ניתוח ההתמודדות האישית כמנהל/ת בעבודה עם הורים, לאור העקרונות שנלמדו.
ההרשמה הסתיימה